Három versenyző, három jármű, három útvonal és egy cél. Ki fut be előbb a célba a reggeli zsúfolt belvárosban – néhány feladattal megfűszerezve az utat – az autós, a kerékpáros, vagy aki gyalog és tömegközlekedéssel próbálja teljesíteni a távot? Erre a kérdésre kerestük a választ a három nyugat-dunántúli és három burgenlandi városban. Győrben, Szombathelyen, Nagykanizsán, Kismartonban, Nagymartonban és Felsőőrön a Mobilitási Hét részeként, az ESPAN (Pannon Energia Stratégia) projekt, valamint Burgenland tartomány vezetésének támogatásával rendezték az összehasonlítós versenyeket 2011. szeptember 22-én.

Egyértelmű fölénnyel nyerte meg az összehasonlítós versenyt a kerékpárral közlekedő Szakonyi Petra Győrben, az Autómentes Napon, szeptember 22-én. A második Zsenák Balázs lett az autóval, míg utolsónak, a tömegközlekedést választó Partizer Gergő ért be a célba. A versenyzőknek a táv megtétele közben a postára is be kellett menniük, illetve a belváros egyik gyógyszertárában vettek egy-egy C-vitamint. Célba érve, a Városháza előtt Simon Róbert Balázs alpolgármester köszöntötte a versenyzőket, majd röviden beszélt Győr kerékpáros és tömegközlekedéséről.Az alpolgármester elmondta, az eredmény is azt mutatja, hogy a város kerékpáros infrastruktúrája megfelelő és az önkormányzat további fejlesztéseket is tervez, példaként említette a Győr-Abda készülő kerékpáros útvonalat. A futamot médiapartnerünk, a Kisalföld Online élőben közvetítette.

 


Fotók: Cseh Róbert (Kisalföld Online)

Az ESPAN (Pannon Energia Stratégia) projekt és Burgenland tartomány vezetésének támogatásával rendezett versennyel párhuzamosan Burgenlandban (Kismarton, Nagymarton, Felsőőr) és a Nyugat-dunántúli régió nagyobb városaiban, így Szombathelyen (szervező: Kerekerdő Alapítvány) és Nagykanizsán (szervező: Kaán Károly Környezetvédelmi Egyesület) is elindultak a versenyzők szeptember 21-én és 22-én. A győri eseményt a Magyarországi Éghajlatvédelmi Szövetség koordinálása mellett a Reflex Környezetvédő Egyesület rendezte.

A Kerekerdő Alapítvány beszámolója a szombathelyi versenyről:

A Kerekerdő Alapítvány közlekedési versenyt szervezett Szombathelyen az Európai Autómentes Napon. Három versenyző, három jármű, három útvonal és egy cél. Ki fut be előbb a célba, a délelőtti zsúfolt belvárosban – néhány feladattal megfűszerezve az utat – az autós, a kerékpáros, vagy aki gyalog és tömegközlekedéssel próbálja teljesíteni a távot?

A felkért résztvevők, délelőtt 9.30-kor indultak neki a távnak az az Árkádia Bevásárlóközponttól. Molnár Miklós Szombathely alpolgármestere kerékpárral, Orbán Róbert túravezető, busszal és gyalog, Gyöngyössy Péter a Kerekerdő Alapítvány elnöke pedig autóval vágott neki a belvárosnak.
A feladat az volt, hogy az Árkádiától, a Bolyai Gimnázium és a Városháza érintésével jussansak el az Alapítvány Központjába a Kőszegi utca elején található Ökocellába. Útközben a két ellenőrző ponton kívül még két helyen kellett feladatot teljesíteni. Valahol kellett egy kiflit venni (élelmiszer bolt, vagy pékség) és be kellett térni egy patikába, ahol egy levél „c” vitamint kellett vásárolni. Az utvonalat és a vásárlás helyszíneit a résztvevők maguk határozták meg. Feltétel volt a szabályos közlekedés és parkolás.
A végeredmény szerint a kerékpárral közlekedő Molnár Miklós 12 perc alatt teljesítette a feladatot, harmadannyi idő alatt mint az autós Gyöngyössy Péter. Őt még Orbán Róbert is megelőzte, aki busszal indult, de a az út nagy részét gyalog tette meg. A verseny érdekessége volt még, hogy mindhárom résztvevőhöz csatlakozott egy-egy sajtófotós is a nyugat.hu – tól.
Minden versenyző komolyan vette a versenyt ezért különösen meglepő a gyalogos eredménye, pedig az autós is igyekezett elkerülni az építési munkálatok miatt feltúrt útszakaszok dugóveszélye.

Nagykanizsán ugyancsak hasonló volt a befutó. Elsőként a kerékpáros, majd a buszos és végül az autós ért célba.

Pannon Energia Stratégia (ESPAN)
www.espan.hu

Az ESPAN projekt célja, hogy ausztriai és magyar régiók regionális, kommunális és magán szintjein bilaterális és interregionális együttműködésével a fenntartható energiafejlesztés szektorát sokoldalú módon kidolgozzuk.

A klímavédelmi célok követése mellett odafigyelünk, hogy a meglévő helyi és regionális forrásokat a regionális értékteremtés jegyében a legjobban felhasználjuk.

A szakterületeket az alábbiak szerint csoportosítjuk:
Energia hatékonyság (Takarékosság)
Energiatárolás (beleértve a logisztikát)
Energiatermelés a meglévő erőforrások figyelembevétele mellett

Speciálisan számolunk avval, hogy helyi, regionális illetőségű régiófejlesztési, képzési, kutatási kompetenciákat, és a gazdaságot az ESPAN projektbe bevonjuk. Így kiterjesztjük a határrégió regionális fejlődésének hatókörét, új interregionális üzleti területeket teremtünk, csakúgy, mint munkahelyek létrejöttéhez vagy megtartásához járulunk hozzá olyan ágazatokban, melyek közvetlenül vagy közvetve az energetikai témákhoz kapcsolhatók.

Mivel az ESPAN projekt egy erős koncepció- és hálózatfejlesztési karakterrel rendelkezik, szinergia fedezhető fel a mindenkori ökológiai és fenntartható energiafejlesztési regionális fejlesztési programokkal, mivel a projektben résztvevő partnerek helyi és regionális szinten is foglalkoznak ezen témakörökkel.

Magyarországi Éghajlatvédelmi Szövetség

H-9024 Győr, Bartók Béla u.7.

Tel / Fax: +36 96 316 192

eghajlatvedelmiszovetseg@gmail.com

Amennyiben módjában áll, kérjük

támogassa szövetségünk éghajlatvédelmi programjait

adományaival, illetve a személyi

jövedelemadó 1 százalékának

felajánlásával!

Számlaszámunk: 10400511-50515756-89561009

Adószámunk: 18989061-1-08

Keresés

Civil tagszervezetek

 

 

 

  

 

 

  

 

Tagtelepülések

  

  

  

 

 

 

Pártoló tagtelepülések